Raziskave glasbene preteklosti na Slovenskem
Vodja programa na ZRC
Dr. Metoda Kokole-
Naslov v izvirniku
Raziskave glasbene preteklosti na Slovenskem
Sodelavci
Dr. Klemen Grabnar, doc. dr. Katarina Šter, doc. dr. Marko Motnik, Dr. Maruša Zupančič, Jana Erjavec, Ivana Maričić, Lucija Herga, prof. dr. Matjaž Barbo, doc. dr. Aleš Nagode, prof. dr. Gregor Pompe-
ID oznaka
P6-0004
-
Trajanje programa
1. januar 2022–31. december 2027 -
Finančni vir
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Partnerji
Filozofska fakulteta
Raziskovalni program P6-0004 je nadaljevanje edine dolgoročne in kontinuirane raziskovalne sheme v slovenski muzikologiji, ki v okviru vseh glasbenozgodovinskih obdobij pokriva temeljne raziskave tem, po eni strani povezanih z nacionalno glasbeno dediščino, po drugi pa vpetih v širši evropski okvir. Člani programske skupine P6-0004 se vseskozi posvečajo dolgoročnim nalogam, kot so uredniška dela v okviru znanstvenokritičnih glasbenih izdaj (Monumenta artis musicae Sloveniae), revije De musica disserenda in serije Slovenska glasbena dediščina (predvsem njene nove e-podserije Viri za zgodovino glasbe na Slovenskem). Implementirani in razviti bosta dve novi digitalni platformi: relacijska podatkovna zbirka o glasbenikih (osnovana v spletnem raziskovalnem »okolju« Nodegoat) in digitalna platforma za glasbene edicije (digitalne glasbene izdaje po smernicah MEI in TEI). Programska skupina se bo v prijavljenem naslednjem obdobju financiranja posvetila trem specifičnim nalogam. Prva, ki ima tudi prioriteto, je obravnava do sedaj zapostavljenih vsebin ali vrzeli v vedenju, ki potrebujejo osnovne raziskave in zahtevajo nujno znanstveno obravnavo. Druga naloga predstavlja ponovne raziskave področij, ki jih je zaradi pojava novih virov in informacij potrebno posodobiti ali revidirati. Tretja pa je implementacija novih tehnologij digitalne humanistike v raziskovalne dejavnosti. Izbrane vsebine, ki jih bodo raziskovali posamezni člani skupine, so širše organizirane v šest delovnih paketov (DP). DP1 - Glasba in locus: odkrivanje zbirk in krajev: delo se bo osredotočilo na izbrane zbirke iz Nadškofijskega arhiva Maribor, opatijske cerkve v Celju in župnijske cerkve na Ptuju. Začele se bodo do sedaj zapostavljene raziskave glasbene preteklosti na multikulturnih in večjezikovnih mejnih območjih Trsta in Gorice. DP2 - Nova znanja in zapolnjevanje vrzeli v zgodovini cerkvene glasbe: v središču raziskav bodo slovenska cerkvena glasba 19. stoletja in vloga žensk v njej, uporaba korala po srednjem veku in glasba cerkvenih bratovščin. DP3 - Vloga glasbe v monastičnih redovih: raziskave bodo v veliki meri osredotočene na glasbeno življenje ženskih redov, predvsem dominikank in kartuzijank. DP4 - Migracije glasbenikov, glasbenega repertoarja in glasbene misli: revidirani bodo aspekti življenja in dela J. Handla-Gallusa in D. Lagkhnerja, na novo ali ponovno ovrednoteni bodo izbrani Tartinijevi teoretski spisi, raziskano pa bo tudi življenje malo znanega skladatelja J. R. Suppana. DP5 - Slovenske dežele in fenomen opere: poseben poudarek bo veljal 19. stoletju in pregledu fenomena opera na Slovenskem. DP6 - Instrumentalni žanri v 19. stoletju: potekale bodo raziskave virov o delovanju Filharmonične družbe v Ljubljani, razvoju zvrsti in vlogi priseljenih glasbenikov, predvsem violinistov.
Predlagane pobude v okviru programa P6-0004 so del širšega mednarodnega znanstvenega raziskovanja (srednje) evropske glasbene zgodovine. Vendar imajo hkrati tudi kulturno razsežnost, saj se z glasbo ukvarjajo kot bistvenim delom slovenske kulturne zgodovine. Prav vse predvidene raziskave bodo na določeni način vezane na slovenski prostor in njegovo kulturno zgodovino – njihova predstavitev ne bo pojasnjevala le glasbenih okoliščin, pač pa tudi kulturne razmere. Poudariti je treba, da je zbirka Monumenta artis musicae Sloveniae zaradi svojega vpliva v širši skupnosti močno prisotna v slovenskem kulturnem prostoru, delno tudi širše. Številni glasbeniki (zbori, ansambli, solisti) izvajajo glasbo, objavljeno v zbirki, glasbo, ki sicer ne bi bila na voljo: te izdaje ne predstavljajo samo varstva in učinkovitega ohranjanja slovenske in evropske kulturne dediščine temveč tudi na otipljiv način prispevajo k živi, sodobni kulturi.
V tem duhu si bo v okviru predlaganega programa prav tako prizadevalo vplivati na širši kulturni razvoj s promocijo muzikološkega dela in njegovih rezultatov širši publiki. Program bo tako ponudil aplikacije, dostopne širokemu krogu javnosti: (1) objave različnih strokovnih besedil, namenjenih populariziranju; (2) javni koncerti izbranega repertoarja v okviru cikla koncertov Harmonia concertans – Glasba na Novem trgu, ki bo pospremljen tudi z drugimi dogodki za popularizacijo, kot npr. predkoncertni pogovori; (3) glasbene delavnice za populariziranje izvajanja izbranih glasbenih žanrov.
Kot nadaljevanje predhodnega programa ta ne bo potreboval začetnih sestankov. Delo, ki ga kooordinira vodja programa, je v okviru posameznih DP razdeljeno med različne strokovnjake, ki se z uporabo različnih metod (glej metodologijo zgoraj) ukvarjajo z različnimi raziskovalnimi vprašanji. Ker je stanje raziskav v okviru vsake teme različno in teme zahtevajo različne pristope, bo skupina nadaljevala predhodno delo v okviru teh tem ali začela z delom na novih. Delo bo potekalo sočasno v okviru vseh DP.
DP1 in nekatere teme DP3 bodo imele prednost v prvih letih programa in bodo večinoma končane do leta 2025. Drugi delovni paketi vsebujejo teme, ki so namenjene tako manjšim študijam primerov kakor dolgoročnim raziskavam. Za raziskave nekaterih obširnejših tem, ki se začenjajo na novo, je predvideno nadaljevanje v naslednjem programskem obdobju.
Splošne aktivnosti in rezultati (navedeni v modrih poljih tabele) bodo potekali oz. bodo vidni vsako leto. Nekateri bolj specifični rezultati in aktivnosti so navedeni v oranžnih poljih. Za vsako leto, v nekoliko večji meri pa predvsem v drugi polovici programskega obdobja, so načrtovane objave člankov v revijah in poglavij v monografijah ter predstavitev referatov na konferencah. Izdajanje obsežnejših monografij je predvideno predvsem za čas med letoma 2025 in 2027. Platforma za digitalno humanistiko bo nadgrajena v odprti dostop v letu 2023. V okviru aplikacije rezultatov za širšo javnost so predvideni koncerti cikla Harmonia concertans (HC), objave in dogodki za širšo javnost, delavnice, javna predavanja ipd., ki bodo prav tako potekali skozi celotno programsko obdobje.
Rezultati raziskovalne skupine programa bodo vključevali znanstvena dela, kot so članki, objavljeni v mednarodnih muzikoloških revijah, poglavja v knjigah in monografije. Muzikološki inštitut bo še naprej izdajal revijo De musica disserenda (=DMD) in bo posamezne tematske številke posvetil temam programskih raziskav. Nadaljevala se bo e-zbirka Viri za zgodovino glasbe na Slovenskem (=Viri). Znotraj platforme e-monografij bodo nove knjige izhajale v okviru zbirke Slovenska glasbena dediščina; nekatere publikacije (kot npr. monografija o zgodovini opere) bodo izšle v drugih okvirih. V zbirki Monumenta artis musicae Sloveniae (=e-MAMS) bodo pripravljene nove kritične digitalne edicije, poleg tega pa bodo na spletu objavljeni tudi starejši zvezki MAMS z novimi komentarji. Vzdrževala se bo velika podatkovna baza glasbenikov in repertoarja. Muzikološki inštitut načrtuje tudi vsaj dve večji mednarodni konferenci.
Del raziskovalnih rezultatov je namenjen tudi širši javnosti. Načrtovane so praktične glasbene edicije, ki bodo odločilno prispevale k popularizaciji in zavesti o slovenski glasbeni dediščini.
Niz vrhunskih koncertov stare glasbe bo organiziran v ciklu Harmonia concertans: Stara glasba na Novem trgu. Inštitut bo organiziral tudi delavnice za poklicne in ljubiteljske glasbenike, programska skupina pa si bo še naprej prizadevala, da bi raziskovalne rezultate (z objavami v časopisih, pedagoškimi gradivi, koncertnimi listi ipd.) približala kar najširšemu krogu posameznikov.
V spodnjem naboru so dela, ki se dotikajo vsebin iz več delovnih paketih, navedena v vseh relevantnih paketih, zato se nekateri navedki ponavljajo.
Delovni paket 1: GLASBA IN LOCUS: ODKRIVANJE ZBIRK IN KRAJEV
ERJAVEC, Jana. »Contrafacta in the Archive of the Abbey and Parish Church of St Daniel in Celje«. De musica disserenda 19, št. 1 (2023): 11–36. https://doi.org/10.3986/dmd19.1.01. Znanstveni članek.
KOKOLE, Metoda. »Užaljena gospa Artemizija ali Kristus nam je danes rojen: celjske kontrafakture operne arije Giuseppa Gazzanige«. De musica disserenda 19, št. 1 (2023): 37–58. https://doi.org/10.3986/dmd19.1.02. Znanstveni članek.
MOTNIK, Marko. »Anselm Hüttenbrenner in Lower Styria (1853–1858)«. De musica disserenda 18, št. 1–2 (2022): 77–126. https://doi.org/10.3986/dmd18.1-2.02. Znanstveni članek.
KOKOLE, Metoda. »Glasbeni odmevi iz palače na Bregu: poskus zvočne podobe«. Vabljeno predavaje v organizaciji Društva za preučevanje 18. stoletja. Ljubljana,13. februar 2024. Javno predavanje.
Delovni paket 2: NOVA ZNANJA IN ZAPOLNJEVANJE VRZELI V ZGODOVINI CERKVENE GLASBE
ERJAVEC, Jana. »Contrafacta in the Archive of the Abbey and Parish Church of St Daniel in Celje«. De musica disserenda 19, št. 1 (2023): 11–36. https://doi.org/10.3986/dmd19.1.01. Znanstveni članek.
GRABNAR, Klemen. »Glasba protestantske Cerkve na Slovenskem: zgodovina glasbe na Slovenskem (4)«. Družina: slovenski katoliški tednik, 27. marec 2022: 23. Strokovni članek.
GRABNAR, Klemen. »Glasbeno razgibano 16. stoletje: zgodovina glasbe na Slovenskem (3)«. Družina: slovenski katoliški tednik, 20. marec 2022: 23. https://www.druzina.si/clanek/glasbeno-razgibano-16-stoletje-11. Strokovni članek.
GRABNAR, Klemen. »Jurij Slatkonja v slovenskem glasbenem zgodovinopisju«. Referat na znanstvenem posvetu Jurij Slatkonja (21. 3. 1456–26. 4. 1522): od Kranjske do Dunaja. Ljubljana, 15. september 2022.
GRABNAR, Klemen. »Jurij Slatkonja v slovenskem glasbenem zgodovinopisju«. V: Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja, uredili Metoda Kokole in Lilijana Žnidaršič Golec, 87–104. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica, Založba ZRC, 2023. https://omp.zrc-sazu.si/zalozba/catalog/view/2091/8573/2214. Poglavje v monografiji.
GRABNAR, Klemen. »Škofovi najljubši madrigali«. V: 41. Festival Radovljica 2023: 5.–23. avgust, uredil Domen Marinčič, 18–20. Radovljica: Društvo ljubiteljev stare glasbe, 2023. Besedilo h koncertnemu programu.
GRABNAR, Klemen. »Uglasbitev kantika magnifikat Simoneja Gatta na primeru skladbe Magnificat primi toni«. Muzikološki zbornik 59, št. 1–2 (2023): 135–151. https://doi.org/10.4312/mz.59.1-2.135-151. Znanstveni članek.
Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja. Uredili Lilijana Žnidaršič Golec in Metoda Kokole. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica, Založba ZRC, ZRC SAZU, 2023. https://doi.org/10.3986/9789610507901. Monografija.
MOTNIK, Marko. »Haydn und die Philharmonische Gesellschaft zu Laibach: die frühe Überlieferung von Haydns Kirchenmusik im heutigen Slowenien«. Referat na mednarodni znanstveni konferenci Joseph Haydn & die Sakralmusik [Reassessing Haydn’s sacred music]. Eisenstadt, Avstrija, 12.–14. junij 2023.
MOTNIK, Marko. »Med miti, legendami in dejstvi: dunajska dvorna kapela v času Jurija Slatkonje«. Referat na znanstvenem posvetu Jurij Slatkonja (21. 3. 1456–26. 4. 1522): od Kranjske do Dunaja. Ljubljana, 15. september 2022.
MOTNIK, Marko. »Med miti, legendami in dejstvi: dunajska dvorna kapela v času Jurija Slatkonje«. V: Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja, uredili Lilijana Žnidaršič Golec in Metoda Kokole, 105–122. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica, Založba ZRC, ZRC SAZU, 2023. https://omp.zrc-sazu.si/zalozba/catalog/view/2091/8573/2214. Poglavje v monografiji.
ŠTER, Katarina. »Discubuit Iesus: Škof Tomaž Hren, Gornji Grad in slovenski koral«. V: Utrinki iz slovenske in evropske glasbene zgodovine: razprave ob jubileju Jurija Snoja, uredila Nejc Sukljan in Katarina Šter, 153–194. Muzikološki zbornik 59, št. 1–2 (2023). https://doi.org/10.4312/mz.59.1-2.153-194. Znanstveni članek.
ŠTER, Katarina. »Frederick III and Liturgical Music in the Slovenian Lands«. Referat na mednarodni znanstveni konferenci Od Rudolfa do Maksimilijana: vzpon Habsburžanov v vzhodnoalpskem prostoru (1273–1526). Ljubljana, 19. oktober 2023.
ŠTER, Katarina. »Glasba na Slovenskem v srednjem veku: zgodovina glasbe na Slovenskem«. Družina: slovenski katoliški tednik, 6. marec 2022: 23. https://www.druzina.si/clanek/glasba-na-slovenskem-v-srednjem-veku. Strokovni članek.
ŠTER, Katarina. »Gregorijanski koral in liturgično enoglasje: zgodovina glasbe na Slovenskem«. Družina: slovenski katoliški tednik, 13. marec 2022: 23. https://www.druzina.si/clanek/gregorijanski-koral-liturgicno-enoglasje. Strokovni članek.
ŠTER, Katarina, ur. Kontrafakture posvetne glasbe v cerkvenih arhivih slovenske Štajerske. De musica disserenda 19, št. 1 (2023). Ljubljana: Založba ZRC, 2023. Tematska številka znanstvene revije.
ŠTER, Katarina. »Koralna glasba na Slovenskem v času Jurija Slatkonje«. Referat na znanstvenem posvetu Jurij Slatkonja (21. 3. 1456–26. 4. 1522): od Kranjske do Dunaja. Ljubljana, 15. september 2022.
ŠTER, Katarina. »Koralna glasba na Slovenskem v času Jurija Slatkonje«. V: Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja, uredili Metoda Kokole in Lilijana Žnidaršič Golec, 123–142. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica, Založba ZRC, 2023. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-R5EJXDD0. Poglavje v monografiji.
KOKOLE, Metoda. »Kakšna glasba je zvenela v Kopru v dolgem 17. stoletju?«. Ljubljana: Radiotelevizija Slovenija javni zavod, 2024. https://radiokoper.rtvslo.si/podkast/dopoldan-in-pol/173250483/175067180. Intervjuvanec.
KOKOLE, Metoda. »Moteti koprske stolnice«. Ljubljana: Radiotelevizija Slovenija javni zavod, 2024. MOLIČNIK, Simona. S koncertnih prizorišč. https://radiokoper.rtvslo.si/podkast/s-koncertnih-prizorisc/173250496/175025915.
Delovni paket 3: VLOGA GLASBE V MONASTIČNIH REDOVIH
ŠTER, Katarina. »Frederick III and Liturgical Music in the Slovenian Lands«. Referat na mednarodni znanstveni konferenci Od Rudolfa do Maksimilijana: vzpon Habsburžanov v vzhodnoalpskem prostoru (1273–1526). Ljubljana, 19. oktober 2023.
ŠTER, Katarina. »He puelle regie and Applying Musicological Research in the Alps-Adriatic Region: From Manuscript to Concert«. Referat na mednarodni muzikološki znanstveni konferenci Avstrijskega muzikološkega društva Angewandte Musikwissenschaften [Applied (Ethno-) Musicologies]. Celovec, Avstrija, 16. november 2023.
ŠTER, Katarina. »Koralna glasba na Slovenskem v času Jurija Slatkonje«. Referat na znanstvenem posvetu Jurij Slatkonja (21. 3. 1456–26. 4. 1522): od Kranjske do Dunaja. Ljubljana, 15. september 2022.
ŠTER, Katarina. »Koralna glasba na Slovenskem v času Jurija Slatkonje«. V: Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja, uredili Metoda Kokole in Lilijana Žnidaršič Golec, 123–142. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica, Založba ZRC, 2023. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-R5EJXDD0. Poglavje v monografiji.
ŠTER, Katarina. »The Mysterious Gradual Fragment from the Charterhouse Bistra«. Referat na mednarodni muzikološki konferenci MedRen: Munich 2023. München, Nemčija, 28. julij 2023. https://medrenconference.files.wordpress.com/2023/07/medren2023_book_done.pdf.
ŠTER, Katarina. »A Refuge for Disillusioned Academics’: The Flight of University Students and Professors to Carthusian Monasteries and Their Experience of Chant in the 15th Century«. Vabljeno predavanje v okviru cikla predavanj Music@AlpeAdria, Gustav Mahler Privatuniversität für Musik. Celovec, Avstrija, 25. maj 2022.
Delovni paket 4: MIGRACIJE GLASBENIKOV, GLASBENEGA REPERTOARJA IN GLASBENE MISLI
KOKOLE, Metoda. »Metamorphoses of Italian Operas upon Reaching the Austrian Realms in the 18th Century«. Vabljeno predavanje na Raziskovalnem seminarju Oddelka za muzikologijo Univerze v Uppsali. Uppsala, Švedska, 9. maj 2023.
MOTNIK, Marko. »Anselm Hüttenbrenner in Lower Styria (1853–1858)«. De musica disserenda 18, št. 1–2 (2022): 77-126. https://doi.org/10.3986/dmd18.1-2.02. Znanstveni članek.
MOTNIK, Marko. »Med miti, legendami in dejstvi: dunajska dvorna kapela v času Jurija Slatkonje«. V: Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja, uredili Lilijana Žnidaršič Golec in Metoda Kokole, 105–122. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica, Založba ZRC, ZRC SAZU, 2023. https://omp.zrc-sazu.si/zalozba/catalog/view/2091/8573/2214. Poglavje v monografiji.
MOTNIK, Marko. »Med miti, legendami in dejstvi: dunajska dvorna kapela v času Jurija Slatkonje«. Referat na znanstvenem posvetu Jurij Slatkonja (21. 3. 1456–26. 4. 1522): od Kranjske do Dunaja. Ljubljana, 15. september 2022.
MOTNIK, Marko. »Nemške pesmi Daniela Lagkhnerja (1606)«. Časopis za zgodovino in narodopisje 94, n. v. 59, št. 4 (2023): 5–32. https://www.czn.si/index.php/sl/. Znanstveni članek.
MOTNIK, Marko. »Weilet die Muse mit dir, ihrem Liebling: die Freundschaft zwischen der Sängerin Sophie Linhart und Anselm Hüttenbrenner«. V: Drehscheibe Graz: musikkulturelle Verbindungen im 19. Jahrhundert, uredila Ingeborg Harer, 61–74. Gradec: Leykam, 2022. Poglavje v monografiji.
Tartini: včeraj, danes, jutri. Okrogla miza v okviru Tartinijevega dneva. Ljubljana, 6. november 2023. Soorganizacija dogodka.
ZUPANČIČ, Maruša. The Musical Heritage of a Golden Age: Migration and Diversity in the Nineteenth Century Slovene Lands. Spletna razstava.
ZUPANČIČ, Maruša, ur. Priseljeni glasbeniki na Slovenskem v dolgem 19. stoletju. De musica disserenda 18, št. 1–2 (2022). Ljubljana: Založba ZRC, 2022. Tematska številka znanstvene revije.
ZUPANČIČ, Maruša. »The Role and Contribution of Foreign Musicians to the Music Societies in the Slovene Lands until the Dissolustion of Austria-Hungary«. Referat na znanstvenem posvetu Glasbena društva v dolgem 19. stoletju: med ljubiteljsko n profesionalno kulturo. Ljubljana, 22. april 2022.
ZUPANČIČ, Maruša. »The Role and Contribution of Immigrant Musicians to the Music Societies in the Slovene Lands until the Dissolution of Austria-Hungary«. V: Glasbena društva v dolgem 19. stoletju: med ljubiteljsko in profesionalno kulturo, uredil Jernej Weiss, 335–396. Studia musicologica Labacensia 6. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2023. https://doi.org/10.26493/978-961-293-217-6.335-396. Poglavje v monografiji.
MOTNIK, Marko. »Spregledani skladatelj Jožef Robert Zupan (1760–1819) in njegovo glasbeno delo«. Kronika: časopis za slovensko krajevno zgodovino 72, št. 2 (2024): 285–296. http://dx.doi.org/10.56420/kronika.72.2.05. Znanstveni članek.
KOKOLE, Metoda. »Francesco Pollini between Ljubljana and Vienna (1762–1793)«. V: Francesco Pollini e il mondo musicale milanese di primo Ottocento, uredili Claudio Bacciagaluppi, Gabriele Manca, Leonardo Miucci in Claudio Toscani, 11–36. Milano: Edizioni ETS, 2023. (Quaderni del Conservatorio Giuseppe Verdi di Milano, n.s. 2/2023). Poglavje v monografiji.
»Tartini: včeraj, danes, jutri«. Okrogla miza v okviru Tartinijevega dneva, ZRC SAZU, Ljubljana, 6. november 2023. DURANTE, Sergio (diskutant), KOKOLE, Metoda (diskutant), UDOVIČ, Boštjan (diskutant), MARINČIČ, Domen (diskutant), ROJEC, Manuela (diskutant), ROJEC, Andrej (diskutant), SUKLJAN, Nejc (diskutant). Diskutanta.
KOKOLE, Metoda. »Separate and/or After-Life of Opera Buffa Arias in the Late 18th and Early 19th Centuries«. Referat na mednarodni znanstveni delavnici W. A. Mozart's opera fragments: then and now. Discussion forum and practical workshop. Uppsala, 6. september 2024. https://www.uu.se/download/18.4bc9d1591917856d0491ccc5/1724759920192/Workshop%20booklet_27082024.pdf.
Delovni paket 5: SLOVENSKE DEŽELE IN FENOMEN OPERE
KOKOLE, Metoda. »Sacred, Profane, or Both? Sacred Contrafacta in the Early Nineteenth Century«. V: The Blasphemous in Music and Sound: International Symposium; Book of Abstracts, Zagreb, 30 November–2 December 2023, 29. Zagreb: Department of Musicology, University of Zagreb Academy of Music, 2023.
KOKOLE, Metoda. »Užaljena gospa Artemizija ali Kristus nam je danes rojen: celjske kontrafakture operne arije Giuseppa Gazzanige«. De musica disserenda 19, št. 1 (2023): 37–58. https://doi.org/10.3986/dmd19.1.02. Znanstveni članek.
KOKOLE, Metoda. »La vendemmia by Bertati-Gazzaniga on Its Way across the Alps (1778–1884)«. Referat na mednarodnem simpoziju Le forme dell’opera italiana del 18° secolo nei diversi paesi della regione transalpina. Český Krumlov, Češka, 17. september 2022.
MOTNIK, Marko. »Das Musikleben im Ljubljana der 1830er Jahre in den Berichten von Franz Franz«. Referat na znanstvenem posvetu Musikalische Praxis im langen 19. Jahrhundert: unbekannte Ego-Dokumente aus Zentraleuropa [Musical practice in the long nineteenth century: unknown ego-documents from Central Europe]. Dunaj, Avstrija, 20.–22. september 2022.
ZUPANČIČ, Maruša. »Institutionalization of Modern Bourgeois Musical Culture in the 19th-Century Carniola and Lower Styria«. Arti musices 54, št. 2 (2023): 289–333. https://doi.org/10.21857/mnlqgc3xqy. Znanstveni članek.
ZUPANČIČ, Maruša. »Institutionalization of Modern Bourgeois Musical Culture in the 19th-Century Ljubljana«. Referat na delavnici Institutionalization of modern bourgeois musical culture in the 19th century. Zagreb, Hrvaška, 7. oktober 2022.
ZUPANČIČ, Maruša. »The Musical Network of the Ljubljana Philharmonic Society«. V: Musical Networking in the 'Long 19th Century', uredila Vjera Katalinić. Zagreb: Croatian Musicological Society, Croatian Academy of Sciences and Arts, 2023. Znanstveni članek.
ZUPANČIČ, Maruša. »The Role and Contribution of Foreign Musicians to the Music Societies in the Slovene Lands until the Dissolustion of Austria-Hungary«. Referat na znanstvenem posvetu Glasbena društva v dolgem 19. stoletju: med ljubiteljsko n profesionalno kulturo. Ljubljana, 22. april 2022.
ZUPANČIČ, Maruša. »The Role and Contribution of Immigrant Musicians to the Music Societies in the Slovene Lands until the Dissolution of Austria-Hungary«. V: Glasbena društva v dolgem 19. stoletju: med ljubiteljsko in profesionalno kulturo, uredil Jernej Weiss, 335–396. Studia musicologica Labacensia 6. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2023. https://doi.org/10.26493/978-961-293-217-6.335-396. Poglavje v monografiji.
ZUPANČIČ, Maruša. »The Role and Contribution of Foreign Musicians to the Music Societies in the Slovene Lands until the Dissolution of Austria-Hungary«. V: Glasbena društva v dolgem 19. stoletju: med ljubiteljsko in profesionalno kulturo; program in izvlečki, uredili Maruša Šinkovič in Rebeka Glasenčnik, 28–29. Ljubljana: Festival, 2022.
KOKOLE, Metoda. »Separate and/or After-Life of Opera Buffa Arias in the Late 18th and Early 19th Centuries«. Referat na mednarodni znanstveni delavnici W. A. Mozart's opera fragments: then and now. Discussion forum and practical workshop. Uppsala, 6. september 2024. https://www.uu.se/download/18.4bc9d1591917856d0491ccc5/1724759920192/Workshop%20booklet_27082024.pdf.
KOKOLE, Metoda. »The Rise and Fall of an Opera Impresario. Amalia Mascheks Financial Enterprise in the Estates Theatre in Ljubljana (1833–1835)«. Referat na mednarodni znanstveni konferenci. Musica mercata 2024. Finance, Commodity and the Music Industry from Antiquity to the Present. Helsinki, 5. junij 2024. https://www.uniarts.fi/en/documents/abstracts-for-musica-mercata-5-june-2024/#metoda-kokole.
KOKOLE, Metoda. »Janez Krstnik Novak in Figaro pod drobnogledom«. Referat na simpoziju Začetki slovenske posvetne dramatike in gledališča. Ljubljana, 24. oktober 2024.
Delovni paket 6: INSTRUMENTALNI ŽANRI V 19. STOLETJU
MOTNIK, Marko. »Das Musikleben im Ljubljana der 1830er Jahre in den Berichten von Franz Franz«. Referat na znanstvenem posvetu Musikalische Praxis im langen 19. Jahrhundert: unbekannte Ego-Dokumente aus Zentraleuropa [Musical practice in the long nineteenth century: unknown ego-documents from Central Europe]. Dunaj, Avstrija, 20.–22. september 2022.
RIEDING, Oskar. Four Concert Miniatures for Violin and Piano: Tendresse, L’Aveu, Le Départ, Désir ardent. Uredila Maruša Zupančič. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, Muzikološki inštitut, 2022. https://doi.org/10.3986/9790709004386A. Notna izdaja.
ZUPANČIČ, Maruša. »Between Acts: Instrumental Music in Ljubljana’s Estates Theatre (1802–1837)«. Muzikološki zbornik 59, št. 1–2 (2023): 225–277. https://doi.org/10.4312/mz.59.1-2.225-277. Znanstveni članek.
ZUPANČIČ, Maruša. »Institutionalization of Modern Bourgeois Musical Culture in the 19th-Century Carniola and Lower Styria«. Arti musices 54, št. 2 (2023): 289–333. https://doi.org/10.21857/mnlqgc3xqy. Znanstveni članek.
ZUPANČIČ, Maruša. »Joseph Benesch: A Forgotten Bohemian Violinist and an Imitator of Niccolò Paganini Within the Central European Violinistic Tradition«. De musica disserenda 18, št. 1–2 (2022): 11–76. https://doi.org/10.3986/dmd18.1-2.01. Znanstveni članek.
ZUPANČIČ, Maruša. »Ženske kot protagonistke klavirske umetnosti v prvi polovici 19. stoletja v Ljubljani«. Alternator 25 (2024). Spletna revija. Strokovni članek. https://www.alternator.science/sl/daljse/zenske-kot-protagonistke-klavirske-umetnosti-v-prvi-polovici-19-stoletja-v-ljubljani/.
ZUPANČIČ, Maruša. »Preseganje tradicionalnih vlog: pojav inštrumentalistk v ljubljanskem javnem kulturnem življenju do leta 1850«. Referat na simpoziju Preseganje tradicionalnih vlog: glasbenice na poti do umetniške svobode. Ljubljana, 21. in 22. november 2024.
ZUPANČIČ, Maruša. »Preseganje tradicionalnih vlog: pojav inštrumentalistk v ljubljanskem javnem kulturnem življenju do leta 1850«. V: Preseganje tradicionalnih vlog: glasbenice na poti do umetniške svobode; program in izvlečki, uredili Ivana Maričić, Marko Motnik in Katarina Šter, Ljubljana, 21. in 22. november 2024. https://bit.ly/3OzAxMB.
Podatkovna zbirka MUSIQUM
ZUPANČIČ, Maruša. MUSIQUM, A Digital Panorama of the 19th Century Musical Heritage in Slovenia. https://nodegoat.net/viewer.p/105/4907/types/all/list/. Podatkovna zbirka.
Digitalna platforma za glasbene edicije
GRABNAR, Klemen. »MAMS na poti k pravim digitalnim izdajam«. Prispevek na srečanju Kritične izdaje stare glasbe med preteklostjo in prihodnostjo. Ljubljana, 4. september 2023.
Drugi dosežki
KOKOLE, Metoda. »Pregled 40 let obstoja zbirke MAMS«. Prispevek na srečanju Kritične izdaje stare glasbe med preteklostjo in prihodnostjo. Ljubljana, 4. september 2023.
KOKOLE, Metoda, ur. Pristno, potvorjeno ali pomota?: ustvarjanje, poustvarjanje, prevara in ponarejanje v glasbi. De musica disserenda 19, št. 2 (2023). Ljubljana: Založba ZRC, 2023. Tematska številka znanstvene revije.
KOKOLE, Metoda in Klemen Grabnar. »The Monumenta artis musicae Sloveniae (MAMS) Now and in the Future«. Prispevek na posvetu A New Ecosystem of Early Music Studies (EarlyMuse), Cost Action CA21161. Barcelona, Španija, 13. februar 2023.
Kritične izdaje stare glasbe med preteklostjo in prihodnostjo: ob štiridesetletnici zbirke Monumenta artis musicae Sloveniae. Organizacija posveta z okroglo mizo. Ljubljana, 4. september 2023.
ZUPANČIČ, Maruša. »Dermelj, Albert: (1912–1986)«. V: Slovenska biografija, Novi Slovenski biografski leksikon. 2023. https://www.slovenska-biografija.si/oseba/sbi1024230/.
KOKOLE, Metoda, ur. Kritične izdaje stare glasbe med preteklostjo in prihodnostjo : ob štiridesetletnici zbirke Monumenta artis musicae Sloveniae. 1. e-izd. Ljubljana: Založba ZRC, 2024. 1 spletni vir (1 datoteka PDF (88 str.)), ilustr., note. ISBN 978-961-05-0861-8. https://doi.org/10.3986/9789610508618, Digitalna knjižnica Slovenije - dLib.si, DOI: 10.3986/9789610508618. Strokovna monografija
PUENTES-BLANCO, Andrea, KOKOLE, Metoda, VENDRIX, Philippe, GEMBERO-USTÁRROZ, María, HERISSONE, Rebecca, TROELSGÅRD, Christian, GRABNAR, Klemen, LODES, Birgit, SCHÖNING, Kateryna, VRBANIĆ, Vilena. »The monumental edition in the digital age. Creating a sustainable future«. Journal of new music research ( 2024): 1–13. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09298215.2024.2373998, DOI: 10.1080/09298215.2024.2373998. Znanstvena razprava v reviji.
KOKOLE, Metoda. »Predgovor«. V: Kritične izdaje stare glasbe med preteklostjo in prihodnostjo: ob štiridesetletnici zbirke Monumenta artis musicae Sloveniae, ur. Metoda Kokole, 5-6. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2024. DOI: 10.3986/9789610508618. Predgovor strokovne monografije.
KOKOLE, Metoda. »Sprehod skozi štirideset let Monumenta artis musicae Sloveniae«. V: Kritične izdaje stare glasbe med preteklostjo in prihodnostjo: Ob štiridesetletnici zbirke Monumenta artis musicae Sloveniae, uredila Metoda Kokole, 14–21. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2024. DOI: 10.3986/9789610508618. Poglavje v strokovni monografiji.