
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0001-8579-9306
- doktor znanosti
- glavni in odgovorni urednik revije De musica disserenda
- član nacionalne delovne skupine RISM (Répertoire international des sources musicales) za Slovenijo
- član uredniškega odbora zbirke Slovenska glasbena dediščina
- član uredniškega odbora zbirke Monumenta artis musicae Sloveniae (glavna serija in Supplementa)
- član slovenske delovne skupine mednarodnega projekta RILM (Répertoire international de littérature musicale)
- član programskega odbora cikla koncertov stare glasbe na ustreznih zgodovinskih glasbilih HARMONIA CONCERTANS – Stara glasba na Novem trgu
- predsednik Znanstvenega sveta Muzikološkega inštituta
- član Založniškega sveta Založbe ZRC
- član koordinacijskega odbora Historičnega seminarja ZRC SAZU
- član uredniškega odbora publikacije Historični seminar
- terminološki svetovalec za glasbo pri eSSKJ in portalu Franček
+386(0)14706219
klemen.grabnar@zrc-sazu.si
Področje raziskav: liturgičnoglasbeni repertoar na Slovenskem v dolgem 16. stoletju, liturgično enoglasje, glasbeno izobraževanje do ok. 1600, glasba in katoliška obnova, migracije glasbenega repertoarja, glasbeni rokopisi, večzborje, glasbeno privzemanje.
Trije najpomembnejši članki ali poglavjav zadnjih 5 letih (2019–2024):
- »Uglasbitev kantika magnifikat Simoneja Gatta na primeru skladbe Magnificat primi toni«. Muzikološki zbornik 59, št. 1–2 (2023): 135–151. https://doi.org/10.4312/mz.59.1-2.135-151.
- »Jurij Slatkonja v slovenskem glasbenem zgodovinopisju«. V: Jurij Slatkonja (1456–1522): od Kranjske do Dunaja, uredili Lilijana Žnidaršič Golec in Metoda Kokole, 87–104. Odstiranja 9. Ljubljana: Slovenska matica; Založba ZRC, ZRC SAZU, 2023. https://omp.zrc-sazu.si/zalozba/catalog/view/2091/8573/2214.
- »Glasba v ljubljanski stolnici in gornjegrajski sostolnici v času škofa Tomaža Hrena«. V: Tridesetletna vojna in Slovenci: evropski konflikt in slovenski prostor v prvi polovici 17. stoletja, uredil Vanja Kočevar, 437–450. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2020. https://omp.zrc-sazu.si/zalozba/catalog/view/2057/8423/1941.
3 najpomembnejše zgodnejše razprave:
- »Traces of Counter-Reformation music in the Slovenian lands«. Arti musices 49, št. 2 (2018): 303–317. https://dx.doi.org/10.21857/ygjwrcjkey.
- »Pietro Antonio Bianco’s Missa Percussit Saul mille: A Precursor of the Habsburg Imperial musica politica of the Seventeenth Century«. De musica disserenda 13 (2017): 119–132. https://doi.org/10.3986/dmd13.1-2.05.
- »From Graz to Ljubljana? Towards Discovery of the Origin of the Hren Choirbooks«. De musica disserenda 11, št. 1–2 (2015): 211–227. https://doi.org/10.3986/dmd11.1-2.13.
Glasbene migracije v zgodnjem novem veku: na sotočju evropskega vzhoda, zahoda in juga (01. september 2013 - 31. avgust 2016)
Glasbenoestetsko ozadje ljubljanskega koncertnega življenja v 19. stoletju: od 1794 do 1872 (temeljni raziskovalni projekt • 01. maj 2009 - 30. april 2012)
Raziskave slovenske glasbene preteklosti (raziskovalni program • 01. januar 2015 - 31. december 2021)
Digitalna demonstracija cerkvene glasbe dolgega 16. stoletja, povezane s Kranjsko (temeljni raziskovalni projekt • 01. september 2020 - 31. avgust 2024)
Klemen Grabnar je leta 2009 diplomiral na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Še istega leta se je zaposlil na Inštitutu, sprva kot strokovni sodelavec, nato kot mladi raziskovalec. Konec leta 2015 je doktoriral s temo Parodične maše v Hrenovih kornih knjigah. Od leta 2016 je znanstveni sodelavec. Ukvarja se predvsem z liturgično glasbo v Notranji Avstriji iz časa nadvojvod Karla II. in Ferdinanda II, zanimajo pa ga tudi druga glasbenozgodovinska obdobja in raziskovalna področja (gl. Področje raziskav, zgoraj), vključno z digitalno humanistiko (zlasti glasbeno kodiranje).
Napravil je več študijskih obiskov (Villa I Tatti, Harvard University, Firence, Italija; Bayerische Staatsbibliothek, München, Nemčija; Österreichische Nationalbibliothek, Dunaj, Avstrija; in Universitätsbibliothek Graz, Avstrija) in svoja dognanja redno predstavlja na mednarodnih muzikoloških srečanjih. Od leta 2019 je mentor mladi raziskovalki.
Klemen je član Slovenskega muzikološkega društva (2017–2021 član izvršilnega odbora), Mednarodnega muzikološkega društva in Ameriškega muzikološkega društva.