
ORCID iD: https://orcid.org/0000-0002-0983-818X
- doktorica muzikoloških znanosti
- vodja delovne skupine za podatkovno zbirko MUSIQUM (Digitalna panorama glasbene dediščine 19. stoletja na Slovenskem)
+386 1 4706 218
marusa.zupancic@zrc-sazu.si
Glasba 18., 19. in začetka 20. stoletja, glasbene migracije po Evropi, koncertno življenje, violinski virtuozi, uvoženi glasbeni trendi, glasbeno mreženje, razvoj violinske igre na Slovenskem, vpliv praške violinske šole po Evropi, priseljevanje glasbenikov na Slovensko, Joseph Benesch (1795–1873), Oskar Rieding (1846–1916), meščanska glasbena kultura, ženske v glasbi, glasbeni interludiji Stanovskega gledališča v Ljubljani, digitalna humanistika
5 najpomembnejših člankov ali poglavij v zadnjih 5 letih (2018–2023):
- "Institutionalization of modern bourgeois musical culture in nineteenth-century Carniola and Lower Styria." Arti musices, 54, št. 2 (2023): 289-333. https://hrcak.srce.hr/file/452699.
- "Between Acts: Instrumental Music in Ljubljana’s Estates Theatre (1802–1837)." Muzikološki zbornik, 59, št. 1-2 (2023): 225-277. https://doi.org/10.4312/mz.59.1-2.225-277
- "The role and contribution of immigrant musicians to the music societies in the Slovene lands until the dissolution of Austria-Hungary". V: WEISS, Jernej (ur.). Glasbena društva v dolgem 19. stoletju: med ljubiteljsko in profesionalno kulturo = Music societies in the long 19th century: between amateur and professional culture : [znanstvena monografija z mednarodno udeležbo]. Elektronska izd. Koper: Založba Univerze na Primorskem; Ljubljana: Festival, 2023. Str. 335-396. Studia musicologica Labacensia, 6. DOI: 10.26493/978-961-293-217-6.335-396
- “Joseph Benesch: A Forgotten Bohemian Violinist and an Imitator of Niccolò Paganini Within the Central European Violinistic Tradition.” De musica disserenda, 18, št. 1–2 (2022): 11–76. https://doi.org/10.3986/dmd18.1-2.01
- “Razvoj Komorne Glasbe Na Slovenskem.” V: Zgodovina Glasbe Na Slovenskem. 3, Glasba Na Slovenskem Med Letoma 1800 in 1918. Ur. Aleš Nagode and Nataša Cigoj Krstulović. Znanstvena založba Filozofske fakultete; Založba ZRC, 2021, str. 427–65. https://e-knjige.ff.uni-lj.si/znanstvena-zalozba/catalog/view/319/466/7014-1
Praški konservatorij kot središče glasbene Evrope v 19. in na začetku 20. stoletja: Vplivi praške violinske šole in migracije njenih predstavnikov po Evropi (podoktorski raziskovalni projekt • 01. julij 2014 - 28. februar 2018)
Glasbene migracije v zgodnjem novem veku: na sotočju evropskega vzhoda, zahoda in juga (01. september 2013 - 31. avgust 2016)
Raziskave slovenske glasbene preteklosti (raziskovalni program • 01. januar 2009 - 31. december 2014)
Glasbenoestetsko ozadje ljubljanskega koncertnega življenja v 19. stoletju: od 1794 do 1872 (temeljni raziskovalni projekt • 01. maj 2009 - 30. april 2012)
Cerkveni glasbeni fondi slovenskih obalnih mest (temeljni raziskovalni projekt • 01. julij 2007 - 30. junij 2010)
Maruša Zupančič je leta 2007 diplomirala na Oddelku za muzikologijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani. Še istega leta se je kot mlada raziskovalka zaposlila na Muzikološkem inštitutu ZRC SAZU. Leta 2012 je doktorirala s temo Razvoj violinizma na Slovenskem do konca druge svetovne vojne. Od leta 2015 je znanstvena sodelavka. Ukvarja se predvsem z glasbenimi migracijami in razvojem violinske igre v evropskem prostoru od 18. do začetka 20. stoletja. V letih 2006/2007 je študirala na Masarykovi univerzi v Brnu, v letih 2008/2009 pa na Karlovi Univerzi v Pragi, kjer je bila tudi stažistka na Etnološkem inštitutu na Češki akademiji znanosti. Študijsko se je več mesecev izpopolnjevala v Bostonu in New Yorku v Združenih državah Amerike in v Leuvnu v Belgiji. Leta 2017 je bila na enomesečnem raziskovalnem obisku na Hrvaški akademiji znanosti in umetnosti ter na Hrvaškem glasbenem zavodu v Zagrebu.
Svoja dognanja redno predstavlja na mednarodnih muzikoloških srečanjih in se izpopolnjuje v digitalni humanistiki. Redno se udeležuje poletnih šol, tečajev in delavnic digitalne humanistike: Univerza v Göttingenu (2014), Univerza v Oxfordu (2016), Centralna evropska univerza v Budimpešti (2019), Univerza v Innsbrucku (2020), Huygens Inštitut za zgodovino Nizozemske (2020), Univerza v Amsterdamu (2020), Univerza Harvard (2020), Univerza v La Rochelle (2021), Univerza v Pisi (2023), Univerza v Antwerpnu (2023).
Leta 2018 je pridobila mednarodni certifikat "Digital Marketing Professional" (Digital Marketing Institute, Dublin, Irska). Je članica več muzikoloških društev in mednarodnih organizacijskih odborov ter vodja podatkovne zbirke MUSIQUM (Digitalna panorama glasbene dediščine 19. stoletja na Slovenskem).