• doktorica muzikoloških znanosti
  • glavna in odgovorna urednica zbirke Monumenta artis musicæ Sloveniæ
  • glavna in odgovorna urednica e-zbirke Slovenska glasbena dediščina
  • članica Znanstvenega sveta Muzikološkega inštituta

 

Telefon:
+386(0)14706196
E-naslov:
Raziskovalna dejavnost

Področje raziskav: glasba baroka na Slovenskem, zgodnjebaročna duhovna monodija, italijanska opera 17. in 18. stoletja, glasbene migracije v 17. in 18. stoletju, glasbeni repertoar obalnih mest Slovenije do 19. stoletja, opus I. Poscha in G. Pulitija.

Raziskovalna zanimanja
Glasbena dediščina slovenskega prostora med 16. in 18. stoletjem. Še posebno se zanima za širitev italijanske glasbe v nekdanjih notranje avstrijskih deželah. Raziskovalno se ukvarja z gradivom, povezanim z opernimi predstavami v Ljubljani v 17. in 18. stoletju in mobilnostjo pevcev, impresarijev, repertoarja itd., ki so se gibali med Italijo in nemškimi deželami.

Druga dela
Vse od zaposlitve na Muzikološkem inštitutu leta 1992 je ali je bila članica oz. vodja številnih ekspertnih skupin oz. združenj: Slovensko muzikološko društvo (članica, od 1992), Historični seminar ZRC (vodja Koordinacijskega odbora, 1998–2010), Znanstveni svet Muzikološkega inštituta ZRC SAZU (članica, od 2000), Področna skupina RILM za Slovenijo (vodja, 2003–2017, odslej članica), Znanstveni svet ZRC SAZU (članica, 2004–2008), revija De musica disserenda (ustanovna članica uredniškega odbora in urednica številnih zvezkov, od 2005), Slovensko društvo za preučevanje 18. stoletja (ustanovna članica, podpredsednica, 2007–2013, odtlej predsednica), zbirka Monumenta artis musicae Sloveniae in podzbirka Supplementa (glavna in odgovorna urednica, od 2008), Znanstveni svet za humanistiko pri ARRS (članica, 2011–2016). Med letoma 2000 in 2012 je bila vodja šestih uspešno zaključenih nacionalnih raziskovalnih projektov in med 2013 in 2016 vodja področne skupine v okviru evropskega HERA MusMig projekta. Od 2018 je vodja nacionalnega raziskovalnega programa Raziskave slovenske glasbene preteklosti (ARRS, P6-0004).

Izbrane publikacije

Monografije in kritične izdaje virov

  • Monumenta artis musicae Sloveniae, zv. 60: Giuseppe Arene: Achille in Sciro (1738). Arije Ahila in Dejdameje = Arias for Achilles and Deidamia. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2016.
  • Monumenta artis musicae Sloveniae, zv. 57: Glasba v Kopru v 17. stoletju = Music in seventeenth-century Koper. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2012.
  • Monumenta artis musicae Sloveniae, zv. 40 in zv. 42: Gabriello Puliti: Sacri concentus, Pungenti dardi spirituali, Lilila convallium, Sacri accenti. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2001–2003.
  • Monumenta artis musicae Sloveniae, zv. 30, 31, 35: Isaac Posch, Musicalische Ehrenfreudt, Musicalische Tafelfreudt, Harmonia concertans [=opera omnia]. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 1996–2001.
  • Isaac Posch “diditus Eois Hesperiisque plagis – praised in the lands of Dawn and Sunset”. Frankfurt am Main: P. Lang, 2009.
     

5 najpomembnejših člankov ali poglavij v zadnjih 5 letih (2013–2018)

  • Inštrumentalna glasba v Ljubljani na prehodu v 18. stoletje. Sonate da camera a tre op. 2 Francesca Antonia Bonportia (1703). Muzikološki zbornik 53/1 (2017): 81-102.
  • The lasting musical effects of the Italian Grand tours of Ignaz Maria von Attems-Heiligenkreutz (1714-1762) and Thomas Gray (1716-1771). Arti musices 47/1-2 (2016): 79-701.
  • Migrations of music repertoire. The Attems music collection from around 1744. V: Musicians' mobilities and music migrations in early modern Europe. Biographical patterns and cultural exchanges, ur. Gesa zur Nieden in Berthold Over (Mainzer Historische Kulturwissenschaften, 33), 341-377. Bielefeld: Transcript, 2016.
  • Echoes of Giovanni Gabrieli’s style in the territories between Koper and Graz in the first quarter of the seventeenth century. V: Giovanni Gabrieli. Transmission and reception of a Venetian musical tradition, ur. Rodolfo Baroncini, David Bryant in Luigi Collarile (Venetian music studies, 1), 51-67. Turnhout: Brepols, 2016.
  • Giuseppe Arena's Achille in Sciro (1738). From Rome to a Styrian private household and finally to public theatre in Graz. V: Glazbene migracije u rano moderno doba. Ljudi, tržišta, obrasci i stilovi = Music migrations in the early modern age. People, markets, patterns and styles, ur. Vjera Katalinić (Serija Muzikološki zbornici, 18), 247-269. Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 2016.
     

5 najpomembnejših zgodnejših razprav

  • The Mingotti opera company in Ljubljana in the early 1740s. V: The eighteenth-century Italian opera seria. Metamorphoses of the opera in the imperial age, ur. Petr Macek in Jana Perutková (Colloquia musicologica Brunensia, 42), 138-163. Praha: KLP - Koniasch Latin Press, 2013.
  • Glasbenoteoretični in pedagoški priročniki iz 'dolgega' 18. stoletja na Slovenskem. Muzikološki zbornik 47/1 (2011): 49–74.
  • Sacred music in Capo d'Istria in the 17th century. In: Barocco padano 4. Atti del XII Convegno internazionale sulla musica italiana nei secoli XVII-XVIII, Brescia, 14-16 Iuglio 2003, ur. Alberto Colzani, Andrea LUPPI in Maurizio Padoan (Contributi musicologici del Centro Ricerche dell'A.M.I.S., 16), 225-261. Como: A.M.I.S. [i. e.] Antiquae musicae Italicae studiosi, 2006.
  • Italian operas in Ljubljana in the seventeenth and eighteenth centuries. V: Il teatro musicale italiano nel Sacro Romano Impero nei secoli XVII e XVIII. Atti del VII Convegno internazionale sulla musica italiana nei secoli XVII-XVIII = Beiträge zum siebenten internationalen Symposium über die italienische Musik im 17.-18. Jahrhundert, Loveno di Menaggio (Como), 15-17 luglio 1997, ur. Alberto Colzani (Contributi musicologici del Centro Ricerche dell'A.M.I.S., 12), 263-292. Como: A.M.I.S., 1999.
  • Who was Antonio Tarsia and from whom did he learn how to compose?. V: Barocco padano 7. Atti del XV Convegno internazionale sulla musica italiana nei secoli XVII-XVIII, Milano, 14-16 luglio 2009, ur. Alberto Colzani, Andrea Luppi in Maurizio Padoan (Contributi musicologici del Centro Ricerche dell'A.M.I.S., 19), 413-451. Como: A.M.I.S. [i. e.] Antiquae musicae Italicae studiosi, 2012.

Vse objave (COBISS) >>

Izbrani projekti

Music migrations in the early modern age: the meeting of the European East, West and South (1 september 201331 avgust 2016)

Raziskave slovenske glasbene preteklosti (raziskovalni program • 1. januar 201531. december 2020)

Življenjepis

Dr. Metoda Kokole je na Univerzi v Ljubljani leta 1990 diplomirala iz muzikologije in francoskega jezika z litraturo. Leta 1998 je prav tam doktorirala z disertacijo o zgodnjebaročnem skladatleju Isaacu Poschu. Od 1992 je zaposlena kot raziskovalka na Muzikološkem inštitutu ZRC SAZU. 1994 se je s štipendijo tri mesece izpopolnjevala na Royal Holloway College v Londonu in leta 1995 en mesec v Parizu (Centre de Musique Baroque de Versailles). Leta 2001 je bila nagrajena z Zlatim znakom ZRC. Od 2003 je sodeluje pri izvajanju podiplomskih študijskih programov na Univerzi v Gorici (od 2014 podoktorski šoli ZRC SAZU) in Univerzi v Ljubljani. Od 2004 je predstojnica Muzikološkega inštituta.

Raziskovalna področja

Muzikologija H320 

Priznanja in nagrade

Zlati znak ZRC (2001)