Monografija prikazuje zgodovino evropske umetne glasbe v obdobju baroka. V vsebinskem smislu ima tri obsežnejše dele: prvi je posvečen epohalnim novostim v italijanski glasbi na prehodu v 17. stol.; drugi opisuje glasbo v 17. stol. v štirih glasbeno najpomembnejših evropskih deželah (Italija, nemške dežele, Francija, Anglija), tretji pa glasbo v prvi polovici 18. stol., ko je mogoče opaziti določeno ustalitev internacionalno uveljavljenih žanrov in glasbenih oblik. V delu se prepletajo različne vsebinske sestavine: opisano je glasbeno življenje v posameznih zgodovinskih okoljih; na to se navezujejo prikazi glasbenih žanrov; opisane so posamezne zgodovinske glasbene oblike, njihov nastanek in razvoj; prikazana je vrsta skladateljskih osebnosti; slednjič vključuje monografija vrsto analitično-kritiških opisov posameznih izbranih kompozicij, ki ilustrirajo glasbene oblike, žanre in skladateljske osebnosti.
Kazalo vsebine
Predgovor
O ureditvi besedila
Splošni vidiki glasbe poznega 16. stoletja
Zunajglasbene okoliščine
Glasbeni jezik 16. stoletja
Vokalni žanri v glasbi poznega 16. stoletja
Instrumentalna glasba v 16. stoletju
Novosti v italijanski glasbi na prehodu v 17. stoletje
Pozni madrigal
Nove kompozicijske zamisli
Duhovni koncert
Solistični madrigal in arija
Začetki opere
Claudio Monteverdi
Življenje
Opus
Polemika z Artusijem
Genere concitato
Madrigali
Opera Orfeo
Marijine večernice
Glasba 17. stoletja
Glasbeni jezik z začetka in glasbeni jezik s konca 17. stoletja
Sočasna misel o glasbi
Italijanska instrumentalna glasba poznega 16. inzgodnjega 17. stoletja
Ansambelska glasba
Sonata
Glasba za glasbila s tipkami
Andrea Gabrieli
Claudio Merulo
Girolamo Frescobaldi
Italijanska kantata, opera in oratorij v 17. stoletju
Recitativ in arija
Kantata
Novosti v italijanski vokalni glasbi druge polovice 17. stoletja
Alessandro Stradella
Opera v Rimu
Beneška opera in njen družbeni položaj
Vsebinske značilnosti italijanske opere 17. stoletja
Glasbena podoba italijanske opere 17. stoletja
Francesco Cavalli
Operni skladatelji
Opera v Neaplju
Alessandro Scarlatti
Oratorij
Katoliška sakralna glasba
Sakralna glasba luteranske Nemčije v 17. stoletju
Glasbene ustanove v luteranski Nemčiji
Vloga glasbe v luteranskem bogoslužju
Žanri protestantske vokalne glasbe
Hans Leo Hassler
Michael Praetorius
Johann Hermann Schein
Heinrich Schütz
Protestantska kantata
Nemška orgelska glasba
Jan Pieterszoon Sweelinck
Samuel Scheidt
Heinrich Scheidemann
Franz Tunder
Fuga
Matthias Weckmann
Dietrich Buxtehude
Johann Adam Reincken
Georg Böhm
Nicolaus Bruhns
Vincent Lübeck
Johann Pachelbel
Italijanska instrumentalna glasba v drugi polovici 17. stoletja
Nadaljnji razvoj sonate
Giovanni Legrenzi
Arcangelo Corelli
Instrumentalni koncert
Tomaso Albinoni
Profana glasba nemških dežel v 17. stoletju
Nemška pesem in pesem s continuom
Italijanska opera v nemških deželah
Nemška opera
Ansambelska glasba
Glasba za čembalo
Johann Jacob Froberger
Johann Kuhnau
Angleška glasba od elizabetinskega obdobja do nastopa republike
Glasbene ustanove in glasbeno življenje
Anglikanski sakralni žanri
William Byrd
Thomas Tomkins
Lirski žanri
Thomas Weelkes
Thomas Morley
Pesem z lutnjo
John Dowland
Glasba za virginal
Glasba za consort
Maska
Francoska glasba v 17. stoletju
17. stoletje v francoski kulturni zgodovini
Glasbene skupine kraljevega dvora
Žanrski pregled
Glasba za lutnjo
Glasba za čembalo
Lirika
Dvorni balet
Italijanska opera na francoskem dvoru
Jean-Baptiste Lully
Drugi glasbenogledališki žanri
Sakralna glasba
Orkestrska in ansambelska glasba
Angleška glasba v času obnove monarhije
Splošne razmere
Žanrske novosti
John Blow
Henry Purcell
Splošni vidiki glasbe v prvi polovici 18. stoletja
Nacionalno in internacionalno
Žanrska ustaljenost
Osrediščenost oblik
Nove tendence v glasbenem jeziku
Italijanska vokalna glasba v prvi polovici 18. stoletja
Standardizacija sestavin
Središča italijanske opere
Italijanski glasbenogledališki žanri
Johann Adolf Hasse
Leonardo Vinci
Giovanni Battista Pergolesi
Kantata
Oratorij
Sakralna glasba
Italijanska instrumentalna glasba v prvi polovici 18. stoletja
Razvoj žanrov
Antonio Vivaldi
Med Frescobaldijem in Scarlattijem
Domenico Scarlatti
Francoska glasba v prvi polovici 18. stoletja
Glasbeno življenje
Pregled žanrov
Skladatelji
Jean-Philippe Rameau
François Couperin
Angleška glasba v prvi polovici 18. stoletja in Georg Friedrich Händel
Glasbeno življenje
Georg Friedrich Händel
Glasba v nemških deželah v prvi polovici 18. stoletja
Glasbeno življenje
Žanrska slika glasbe nemških dežel
Johann Joseph Fux
Georg Philipp Telemann
Johann Sebastian Bach
Življenje
Kratek pregled opusa
Sakralna glasba
Orgelska dela
Čembalska dela
Komorna dela
Koncerti in suite
Johann Sebastian Bach kot umetnik